.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

8 Eylül 2009 Salı

BİR TÜYO


Bu hafta sonu ben de dahil binlerce kişi SPK Lisanslama sınavına girecek.
ben bağımsız denetim lisansına giriyorum.
Test metodolojisinde doğru seçenekler genellikle eşit olarak dağıtılır.
şu linkte de teyit edilebilir
Yani toplam 5 şık var, (a-b-c-d-e)
spk sınavlarında cok büyük oranda bu teknik uygulanmaktadır. (benm kontrol ettiğim kadarıyla neredeyse tüm sınavlarda bu yöntem uygulanmış, ama okuyucularımzdan aksini görenler de olmuş nadiren)
doğru cevabınızın cok fazla olduğunu düşündüğünüz bir sınavda bir iki soruda bu teknikten yararlanılabilir.
(yanlış anlamaları düzelten okuyuculara teşekkürler)

7 yorum:

Adsız dedi ki...

NAsıl böyle bir çıkarımda bulundunuz? SPK'nın resmi açıklaması var mıdır?

Genel eğilim bu şekilde demeyin. Somut bir şekilde cevabı bekliyorum.

Erhan...

Özkan D. dedi ki...

bu sadece SPK nın değil tüm test tekniklerinin bir metodolojisidir.
Açıköğretim sınavlarında da böyle olur mesela.
Nasreddin hocaya dünyanın tam ortası neresidir demişler, burasıdır demiş, inanmamışlar, ölçün o zaman demiş.
SPK nın tüm yıllarının cevap anahtarı sitesinde mevcut, ben çoğuna baktım bu şekilde, açın siz de bakın, tembellik yok :)

beyazfil dedi ki...

Sadece 2009-1, 2009-2 temel finans matematiği cevaplarına baktım, kesinlikle tutmuyor.

Özkan D. dedi ki...

UYARI İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.
BASİT BİR EXCEL FORMÜLASYONU İLE TÜM CEVAPLARI ANALİZ ETTİM, TESTLERİN %95İNDE CEVAPLAR EŞİT ŞIKTAN OLUŞUYOR.
BU SPK YA ÖZEL DEĞİL TÜM TEST TEKNİKLERİNDE BİR METODOLOJİDİR.
ÖSS DE AÖF DE KPSS DE BUNA DAHİLDİR.
BEN SADECE "GENELLİKLE" KELİMESİNİ YAZMAKSIZIN CÜMLEMİ KURMUSM, DÜZELTİYORUM, ŞU LİNKİ İNCELEMENİZİ RİCA EDERİM.
..


DAHA SONRA DA ŞU
LİNKİ :)
saygılar.

beyazfil dedi ki...

Sevgili Özkan, bilgilendirdiğin için teşekkür etmem gerekiyor aslında. Bu çok güzel bir bilgi. %100 ünde tutmasa da %95 iyi bir rakam. Ama son lisans sınavında lisansı tek dersten tek soruyla kalınca, benim için öenmli bir hal alıyor. Yani sınav da kazandırabilir bu strateji, sınav kaybettirebilir de. O yüzden, çıkmaza girersem, kesinlikle şıkları sayacağım, hatta sınav sonunda mutlaka kontrol edeceğim. Verdiğin bilgi için tekrardan teşekkür ediyorum.

Özkan D. dedi ki...

Cem umarım hiç bu taktiklere ihtiyacın kalmaz, dediğin gibi nadiren de olsa bu yöntem sekmiş, ama o durumlarda bile hiç bi zaman arada bir ucurm olmamış, 1-2 şık fazla olmus en fazla. yani bir şıkta cok cok fazla doğru cevabın varsa bi hatan var demk.

yine de şıkları saydığında kafan karısarak aslında doğru olanları değiştirme ihtimalin var, elinden geleni yap, ortada cok ucuk bi tablo olmadığı sürece de şıkları değiştirme derim.
sınav sonrası sorularla ilgli yorumları bekliyorum

Adsız dedi ki...

Öncelikle verdiğiniz linklerde google araması ve içeriğinde de

''Sınavlarda doğru seçenekler genellikle eşit olarak dağıtılır''

şeklinde bir arama sorgusu olması çok yüzeysel bir cevap olmuş.

Daha somut bir açıklama bekliyordum ki bu zamana kadar gelmediğine göre, bundan sonra da gelmez.

Ben çoğuna baktım siz de bakın demişsiniz ama baktıklarınızın %100 uyumlu olmadığını söylüyorsunuz.

Ne yazık ki bu tüyoyu kullanmayı kimseye tavsiye etmiyorum. Zira her soruyu sallayarak bilme şansınız %25 ise, böyle bir genel eğilim tespiti ile tutturma şansınız da yine çok çok yüksek oranlara ulaşmayacaktır.

İlk yorumum da, bu da size yönelik değil. Yanlış anlaşılmasın. Sadece bilginin somutluğunu kontrol etmek adınaydı. Zaten siz de somut bir şekilde bunu ispatlayamadınız...

Saygılar..

Erhan...